Warto na wstępie twardo zaznaczyć pewien fakt, który nie zawsze jest oczywisty! – stronę robimy dla KLIENTÓW, a nie dla siebie!
Strona oczywiście musi się nam podobać, być w odpowiedniej kolorystyce itd, ale przede wszystkim musi być czytelna i funkcjonalna dla naszych potencjalnych klientów!
My swoją firmę i swoje usługi znamy, klient często dopiero ma się tego dowiedzieć!
Co z tego, że strona będzie ładna, jeżeli np. kontakt do firmy będzie niewidoczny? Albo w zamian na super nowoczesny design zagubimy istotę i nie napiszemy dokładnie o swojej ofercie?
Strona modułowa pozwala na łączenie, przestawianie elementów składowych strony, nie wymaga każdorazowo pracy programisty – przez co można ja zrobić szybciej i taniej!
header – w tej sekcji najczęściej znajdują się:
– logo firmy
– menu strony
– kontakt w okrojonej formie
– zdjęcie główne lub slider.
Jest to bardzo ważny element, który informuje CZYM SIĘ ZAJMUJESZ
Nagłówek może być transparentny, lub nie. Logo może być po lewej stronie lub na środku.
content – tutaj także wyróżniamy kilka części składowych, które można na stronie zamieścić, w zależności jaki jest tytuł/nazwa strony. Inne będą w zakładce “oferta” , a inne w “kontakcie”
– buttony – przyciski (także zachęcające do działania – call to action tzw CTA np. ZAMÓW)
– mapa i formularz – na podstronie kontakt
footer – dolna część strony, w której możemy zamieścić:
– dane firmy
– krótki opis działalności
– nawigację strony
– pliki cookies i politykę prywatności,
– odnośniki do mediów społecznościowych i wiele innych.
Powinna być spójna z resztą strony.